Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Keresőoptimalizálási trükkök 2.

2009.11.18

KépHogyan juthatunk előre a keresési találatokban? Mit kell tennünk ennek érdekében? Mi az, amit büntetnek a keresők? Három dolog, amit kötelező és amit tilos!

A keresőoptimalizálást angol mozaikszóval SEO-nak hívják. Eldobunk egy követ, és eltalálunk egy SEO-s szakembert. Legalábbis elsőre annak tűnik a legtöbbjük, és mint minden más szakmában, melynek alapjainak megértése könnyebb, mint az atomfizika, megjelennek a kontárok. Van pár aranyszabály, amit egy kezdő és profi honlapszerkesztőnek is illik betartani abban az esetben, ha a keresőkből számít látogatókra. Az alábbi tippek az ingyenes, nem fizetett keresési találatok helyezésnövelését segítik.

Három kötelező feladat

  • Keresőszavak gyakorisága: Többek között weboldalunk címében, a hírek bekezdéseiben, annak szövegeiben szereplő szavak alapján dönti el a keresőmotor, hogy a keresőből jövő felhasználók számára érdekes lehet-e a tartalmunk. Ha a téma a keresőoptimalizálás, és a címben azt írjuk, hogy "Újabb titok csak neked!" és a bekezdésből sem derül ki, hogy miről is van szó, a keresési rangsorolásba talán be sem kerül lapunk.
  • Keresőszavak minősége: A népszerű keresőszavak foglaltak, agyonjáratottak. Gondoljuk végig, melyek azok a szavak, kifejezések, melyek csak ránk, a weboldalunkra jellemzőek. Nehéz dolga van annak, aki például Fagor mosógépet szeretne weblapján reklámozni, hiszen a mosógép, a Fagor mosógép, az olcsó Fagor mosógép, és a Fagor mosógép vélemény keresőszavakra is már szinte ugyanazok a weboldalak ugranak fel. Amennyiben kis üzletről van szó, még lehet operálni a Fagor mintabolt kifejezésre. Ilyenkor azon keresési találatokra koncentrálhatunk, melyekben a felhasználó a mi üzletünket kívánja megkeresni azzal a céllal, hogy szakember tanácsát kérje.
  • Tartalmi linkek: Segíti weboldalunk látogatottságának növekedését, ha más lapok linkkel hivatkoznak a minénkre. Ha linket ajánlunk másoknak, érdemes konkrét aloldat ajánlani. Például ha egy híroldalra hivatkozik valaki egy konkrét témában, és a linkre kattintó egy főoldalt talál, ahol már régen nem a témáról van szó, vélhetően bezárja egy kattintással a találati oldalt. Azonban ha a híroldal konkrét aloldalára hivatkozik, ahol a témában releváns információk, további érdekes adatok találhatóak, akkor ezt a keresők is nagyobb értékűnek tekintik. Ugyanis a keresőmotorok figyelembe veszik, hogy lapunk milyen lapokon és mekkora relevanciával szerepelnek.

Három tiltott módszer

  • Keresőszavak túlzott gyakorisága: Ne essünk túlzásokba! A keresőmotorok nem díjazzák, ha minden mondatban szerepel egy népszerű keresőszó, ezt tartalmi duplázásnak veszi. Mindezt képzeljük el úgy, mintha valakivel beszélgetünk, és nem derül ki az első mondatból, mit szeretne közölni velünk, miközben folyamatosan hajtogatja ugyanazokat a szavakat. Idegesítő.
  • Keresőszavak gyengesége: A keresőszavakat a weboldal HTML kódjába is beszúrhatjuk (eOldal esetén "Beállítások > Haladó > Kategóriák" menüben a "Kulcsszavak" lista). Azonban ha itt olyan szavak szerepelnek, melynek semmi köze oldalunkhoz, akkor átverjük vele az olvasót. A keresők figyelembe veszik ezt, és büntetik a lapot a helyezési listájukban. Ugyancsak tilos fehér lapon fehér betűkkel kiírni a top keresőszavakat, a rejtett tartalom is visszaüt, a kereső megbüntet, és rövid időn belül hátrasorolja lapunkat a keresési találatokban.
  • Nem tartalmi linkek: Tilos a link spammelés! Ha egy weboldalról túl sok link mutat a lapunkra, a keresőmotor észreveszi, hogy fekete (tiltott) SEO-zársól van szó, azaz bünteti a linkelt oldalt a keresési találataiban. Ugyancsak rossz linkelésnek számít az, ha olyan oldalakról kapunk hivatkozást, melyek nem a mi témánkkal foglalkoznak, de sok kattintást adnak át. A látogatók sokaságának ugyanis ilyenkor nem releváns a kapott tartalom.

Ne akarjunk SEO szakemberek lenni értékes tartalom nélkül! Weboldalunk szerkesztésekor tartalmunk tartsuk frissen, legyünk informatívak, lényegre törőek, a témához illeszkedőek. Így a keresőkből jövő olvasóink száma emelkedni fog, és értékes látogatókat nyerünk eOldalunkhoz.

Folytatjuk...

 

Értesülj a legfrissebb híreinkről e-mailben!

A Hírlevél feliratkozáshoz add meg az e-mailcímed, és a törvényi előírások miatt a neved is. Segítséged köszönjük!

Naptár
<< régebbi Július / 2017 újabb >>

 

 

| RSS | Webszelet (WebSlice) | Nyomtatás | Frissítve: 2017.07.26 | Fel ↑