Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Kulcsszavak, hogy jobban keressenek - Keresőoptimalizálási trükkök 4.

2013.04.16

Google TrendsMár többször írtunk róla, hogy sokat segít a weblapod látogatottságának növelésében az értékes tartalom. Arról is volt szó, hogy hogyan kulcsszavazd fel a weboldalad. Most nézzük meg, melyek azok a szavak, keresőkifejezések, melyek a legjobbak a sikeres találatokhoz!

Ha valaki a weblapodat keresi, egyszerű dolga van, ha tudja a lapod nevét vagy linkjét, és azt begépelve könnyen megtalálja tartalmaidat. Mi van azokkal a látogatókkal, leendő vásárlókkal, még el nem ért olvasókkal, akik nem ismerik a weboldalad, de érdekelheti őket a tartalom? Hogyan gondolkodik a felhasználó?

A Google és egyéb internetes keresők mondatok és szavak alapján kutat a tartalmakban, és igyekszik a legrelevánsabb, leginkább témába vágó találatokat adni a kereső felhasználóinak. Egyszerű keresőkifejezés például a "könyv vásárlás" vagy "olcsó könyv", ha még nem tudjuk, hogy milyen könyvet keresünk, de valami olyan oldal kéne, ahol könyveket lehet venni. Ha már konkrét elképzelésünk van a témáról, konkrétabb keresést indítunk, mint például "könyv a hajvágásról".

Ennek megfelelően ha weblapot készítünk ebben a témában, nekünk is az a feladatunk, hogy a legjobb kulcsszavakat találjuk meg. A fenti eset viszonylag tiszta, egyszerű. Azonban mi van akkor, ha XXL méretű ruhákat szeretnénk értékesíteni? Mire kereshetnek leendő vevőink? Nem egyszerű eldönteni, melyik e legrelevánsabb kulcsszó. A túl sok kulcssszó használata sem jó, és azt sem tudjuk, melyik legyen az első? Rögtön gondban vagyunk a lehetőségektől: "XXL divat, duci ruházat, molett ruha, ruhák kövéreknek". Ugye! Máris nem tudjuk eldönteni.

Szerencsére a Google kereső segítséget nyújt ebben, és létrehozott egy keresési trendek lekérdezését segítő Google Trends nevű ingyenes szolgáltatást, mely a http://www.google.com/trends/ weboldalon érhető el.

Lássunk pár keresési példát, mely segít eldönteni, hogy mi a keresettebb kulcsszó az adott témában! Kattints a kulcsszóra, hogy lásd a tendenciát.

  • könyv - Láthatjuk, hogy mindig Karácsony környékén felugrik a könyv szóra a keresés, majd júliusra visszaesik. Bár a növekedés trendje lassult a válsággal, de folyamatosan keresnek mindenféle könyvet a keresővel. A jobb alsó "Kapcsolódó kifejezések" menüben látható, hogy jellemzően letölteni akarják a könyveket. Ez nem csak azt jelenti, hogy az illegális könyvletöltés népszerű, hanem azt is, hogy letöltve szeretnék elolvasni. Ha könyvet írsz, és könyvet értékesítesz az interneten keresztül, megfontolandó a fizetős letölthető változat népszerűsítése is. Hiszen ugrásszerűen megnövekedett az ilyen keresések száma (lásd ezt a trendet itt).

Google Trends - könyv

Google Trends - könyv letöltés

  • könyv vásárlás és olcsó könyv - Látható, hogy olcsó könyvet kevesebben keresnek, mint amennyien vásárolni akarnak. Sőt, az olcsóra keresés mértéke csökkent is, vélhetően azért, mert már köztudottabb, hogy az internetes vásárlás eleve olcsóbb, nem kell emiatt csak az olcsóra keresni.

Google Trends - könyv vásárlás, olcsó könyv

  • könyv a hajvágásról - Mivel ez a keresőkifejezés nagyon célzott, és nagy tömegek nem keresnek rá, mindenképpen bontva érdemes megvizsgálni, hogy a lehetséges vásárlók közül kiket érdekelhet a termékünk. A könyvre keresési tendenciákat az előbb néztük. Nézzük meg a hajvágás témakörét. Látható, hogy aki a hajvágásra keres, gyakran szűkíti a találatait az otthoni hajvágásra (első a "Kapcsolódó kifejezések" listában), nekünk pont rájuk van szükségünk, mint potenciális vevőkre. Azaz jó irányba haladunk, ha erre koncentrálva készítjük el oldalunk tartalmát és erre hegyezzük a kulcsszavakat. Ráadásul a tendencia nem csökken, hajvágásra nő a kereslet, az otthoni hajvágás témakörében keresők pedig konstans adottak pár éve, lásd az ábrát. Fontos megjegyezni, hogy nem az "otthoni hajvágás", hanem a "hajvágás otthon" a jellemzően keresett kifejezés!

Google Trends - könyv a hajvágásról, hajvágás otthon

  • XXL divat, duci ruházat, molett ruha, ruhák kövéreknek - A keresési trendek összevetése magáért beszél. A trendek alapján a "molett ruha" keresési kifejezés a legjellemzőbb. Az ábra magáért beszél. A "molett ruhák" kifejezéshez kapcsolódó kifejezéseket is érdemes megnézni, ahol gyakori az alkalmi ruhák utáni keresés.

Google Trends - XXL divat, duci ruházat, molett ruha, ruhák kövéreknek

Google Trends - molett ruhák

Hol használjuk a kulcsszavakat?

Mindenhol. Azaz amikor a weboldal nevét, címét tervezzük, már akkor úgy gondolkodjunk, hogy az eleve egy várható keresési találat lesz. A weboldal első mondata sem mindegy hogy micsoda. A "Nagyon örülök, hogy megtaláltad a weboldalam!" használata nagyon gyakori, azonban a látogatóid nem erre keresnek, nem ez érdekli őket. Továbbá a meta tag-ek, a title és description mezők helyes kitöltése is nagyon fontos.

Persze, ha egy kifejezés tendenciája csökken, az nem azt jelenti, hogy az már nem érdekel senkit. Lehet, hogy más módon keresnek rá az adott tartalomra. Próbálj meg mindig a látogatóid fejével gondolkodni!

Ha többet szeretnél tudni arról, hogyan és hová kell a keresőkifejezéseket beszúrni a weblapodhoz vagy az adott tartalmadhoz, akkor olvasd el korábbi bejegyzésünk ebben a témában:

A három tiltott módszerről itt olvashatsz:

Ha nagyon kezdőnek érzed még magad, akkor olvasd el fontos témabevezetőnket is:

Oszd meg velünk sikereidet itt vagy a Facebook oldalunkon!:

Ha elakadtál, kérdésed van, az interaktív súgónkban nézz utána, és tedd fel kérdésed ott!

Folytatjuk...

 

Értesülj a legfrissebb híreinkről e-mailben!

A Hírlevél feliratkozáshoz add meg az e-mailcímed, és a törvényi előírások miatt a neved is. Segítséged köszönjük!

Naptár
<< régebbi Július / 2017 újabb >>

 

 

| RSS | Webszelet (WebSlice) | Nyomtatás | Frissítve: 2017.07.26 | Fel ↑